6 augustus – zaterdag

Gisteren Aline taxi gevraagd me ca 10.45 op te halen maar mijn lieve buurtjes boden me een lift aan naar Dorchester. Top! Met hun telefoon de taxi afgebeld zodat ze niet voor niets hoefden te rijden.

Dit zorgde ervoor dat ik eerder dan gepland op deze warme dag – voelde om 8.30 uur voor de tent al als een zwembad dag – in Dorchester was. Omdat ik zo vroeg was bij Costa (soort van Starbucks) koffie gedronken en de walk die ik wilde lopen even bekeken. Toen was het tijd om wat proviand in te slaan (paar pakjes drinken en een “porc&apple pasty” voor de lunch. De walk (a Roman town walk) loopt voor een stuk langs een aftakking van de “river Froome”. De aftakking is “The Mill Stream” met aan de linker kant – vanaf hoe ik de route loop – weilanden, groentetuintjes, bomen en banken en aan de rechterkant stukken gras met bomen en daarachter huizen. Het is hier heerlijk om een tijdje te vertoeven – rust, zonnetje/ schaduw, beetje wind, eendjes die voorbij zwemmen en/of kwaken. Kortom een heerlijk plekje voor lunch met het zonnetje aan een bijna strak blauwe lucht.

De Roman Town Walk heeft me o.a. gevoerd langs Judge Jeffreys Lodgings (1 van de oudste gebouwen in High Street), Thomas Hardy’s standbeeld, The Hangman’s Cottage (huis van de stadsbeul), the Mill Stream en zal me nog voeren langs o.a. Rev. John White’s House en The Shire Hall.

Als ik de walk gelopen heb wil ik gedeeltelijk terug lopen richting The Grove – waaraan een mega oude tearoom (gebouw dateert uit 16??) ligt. Tijd voor “a cuppa” en daarna doorgaan naar Borough House Green waar vandaag het Dorset One World Festival plaats vind met dans/ muziek  gedaan door lokals afkomstig uit de verschillende landen.

To be continued – maak nu gebruik van wifi in de Tourist Info.

De tearoom was van binnen erg sfeervol en heeft een rijke historie (is o.a. een woonhuis geweest maar ook een gevangenis). Na de “tea” door gelopen naar Borough Gardens een mooi aangelegd park met veel gras, bankjes, bomen en een speeltuin voor kinderen.  Het festival zelf vond ik erg tegenvallen – waren veel stalletjes van vrijwilligers organisaties en een paar mannen zaten op het podium een beetje te “tokkelen” op Oosters uitziende instrumenten. Na  een rondje park te hebben gelopen terug gegaan naar de High Street en langs de winkels gewandeld – veel redelijk dure winkels, wat eet-en drinkgelegenheden – en mijn 1e (en vermoedelijk laatste) – ijsje gegeten.

Vandaag niet meer gefietst maar op de kaart bekeken welke route morgen te fietsen. Begin bij Hardy’s House en dan door richting  Laurence of Arabia (Clouds Hill) en van daaruit met wat om weggetjes terug naar de camping. De rest van de avond rond een vuurtje met de buren doorgebracht (gepensioneerd echtpaar dat met de camper rondtrekt).

Plaats een reactie