“Lamborghini onder het mes”

in Afgelopen zomervakantie zoals al eerder gemeld een deuk in de bovenbuis van de Lamborghini gekregen door een val, waardoor ook de verf was gebarsten. Half september heb ik hem naar Marten gebracht zodat de deuk eruit kon worden gehaald. Meteen met Marten afgesproken dat hij een paar extra gaatjes in de voorvork (lowrider + bike-packing mogelijkheid) en een extra gaatje bij de bidonhouders maakt om optimaal van de ruimte in het frame gebruik te maken.

Beetje off topic maar aansluitend bij de extra gaatjes in het frame: Via een zoektocht naar bidonhouders die je via de zijkant kunt gebruiken kwam ik uit bij Monkii cages. Een soort van Bikebuddy maar dan van kunststof en zijwaarts op de houders te schuiven waardoor mijn grote 11/2 liter fles hopelijk makkelijker in het frame schuift. Ze zijn nu onderweg vanuit Engeland en ben benieuwd of ze net zo goed gaan werken als ze eruit zien en de reviews positief zijn.

Ondertussen is de Lamborghini gestript, in het zuurbad geweest en zijn de aanpassingen volbracht. Hij wacht nu alleen nog op een mooi kleurtje (blauw met een glittertje) en daarna op terugplaatsing van alle onderdelen zodat hij weer de weg op kan. Zodra hij weer kleur heeft gekregen + in elkaar zit dan plaats ik de laatste foto’s van de nu Lamborghini 2.0.

_1010851_bewerkt-1

Met nog een minder fraaie deuk 😦

na zuurbad

Na het zuurbad

inge2

Het verkleurde stukje op de bovenbuis is waar de deuk zat – Marten heeft hem er zoveel mogelijk uitgerold en het laatste restje met zilver opgevuld.

inge1

Lowrider + bikepacking gaatjes

Begin december de fiets weer bij Marten opgehaald, hem na thuiskomt gewassen zodat hij klaar was voor project Bikeshield plakken. Dit zijn plastic vellen van 3M die 3mm dik zijn en die je op de kwetsbare delen van de fiets plakt. Dit heeft me ene kleine 2 dagen gekost omdat er de nodige gaten en uitsteeksels op het frame zitten waar ik ze netjes omheen wilde hebben zitten. Ook gemerkt dat ik dit niet mega lang achter elkaar moet omdat de nauwkeurigheid dan langzaamaan verdwijnt. Eergisteren (zaterdag) was hij helemaal klaar en kon ik er weer voor de 1e keer sinds lange tijd een rondje op fietsen. Ondanks het weer was het lekker om weer even op de fiets te zitten. Is ook weer hoog tijd heb ik gemerkt daar de conditie het afgelopen half jaar een stuk achteruit is gegaan. Tijdens mijn rondje gisteren ook meteen mijn nieuwe zadel – Selle Anatomica – ingewijd. Het zit nog niet perfect daar ik het afstellen nog een tikkie beter mag. Wat me wel opviel is dat ik aan het eind van de rit geen zadelpijn had zoals ik vaak wel heb als ik even niet gefietst heb en een rondje op de SQlab602 rijd.

De Monkki Cages ook op de fiets proberen te zetten maar heb helaas net niet genoeg ruimte ondanks het extra gaatje om ze te gebruiken Afbeeldingsresultaat voor smiley sad. Qua materiaal ziet het er erg goed stevig uit. Dus heb ze voor nu maar weggelegd om in de toekomst te gebruiken. Heb dus de Bikebuddies maar weer van stal gehaald en gemonteerd. Hier heb ik doordat ze door het extra bidon gaatje nu hoger kunnen wel voldoende ruimte. En zo blijft het altijd een beetje trial and error om te kijken wat wel/ niet past en/ of bevalt.

Tenslotte nog 2 foto’s van de fiets – waarvaan de bovenste de 1.0 uitvoering is en de onderste de 2.0. Voor hen die van zoekplaatjes houden – zoek de verschillen….

20160608_14105420171223_134158_bewerkt-1

2 gedachten over ““Lamborghini onder het mes”

  1. JanH

    Dag Inge,

    Een groot verschil tussen de 1.0 en de 2.0 zijn de (korte) spatborden. Heb je voor mij hiervan de merknamen en model/type benamingen?
    Alvast bedankt.

    Groeten,
    Jan.

    Like

    1. Inge's bike travels Berichtauteur

      Hoi Jan,

      De spatboden zijn inderdaad een opvallend verschil. Na de mega modder van afgelopen jaar vond ik het wel een fijn idee om wat minder modder te happen en deze passen mooi. Ze zijn spatborden van Zefal: No mud universal (voor) en de Deflector rm 29 mtb mudguard (achter). Ik heb ze via bike24.com laten komen.

      Groetjes,

      Inge

      Like

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit /  Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit /  Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit /  Bijwerken )

Verbinden met %s