Woensdag 26 juli – Bristol

_1010576

Vannacht veel en flink regen gehad – rond 7.30 opgestaan en toen viel het nog steeds flink naar beneden. Ik denk dat het tot ca. 9.30 aardig is blijven regenen daarna is het over gegaan in een lichte miezer en af en toe een wazig zonnetje met soms droog en soms niet. De temperatuur is desondanks best heel aardig. Rond 9.45 was het zo goed als droog en begonnen om naar het Bristol Museum & Art Gallery te lopen – ongeveer 5 a 20 minuten vanaf het hostel, waarbij het laatste stukje heuvel op is. Het museum ligt in een mooi oude gebouw naast/ vast aan University of Bristol. Het museum zelf heeft wel wat weg van het National History museum in London, maar dan een aardig stukje kleiner. Het varieert van schilderijen, aardewerk, zilver, geologie, opgezette dieren tot dinosaurussen. Ik ben zo’n 2 uur in het museum geweest – had ik er weer even genoeg van en was het tijd voor cappuccino en cake in het museum café.

 

 

Toen ik weer buiten kwam was het droog alleen dat duurde niet lang want al vlug ging het weer miezeren – net toen ik besloten had langs Cabot Tower te lopen aangezien ik daar redelijk dicht langs kwam. De toren ligt in een mooi park – leuke picknick plek met goed weer – en ben na wat rond lopen via een wenteltrap de toren beklommen. Als het echt helder weer is heb je hier vandaan een super uitzicht. In het park zelf wat eekhoorntjes gezien en eentje kwam zo dicht bij me dat als ik iets te eten voor hem had gehad hij het zo uit mijn handen had gepakt. Leek in gedrag wel een hond die blij op brokjes wacht.

 

 

 

Na de toren weer richting de Greens gelopen en daar aangekomen was het inmiddels droog geworden en was er vaag een zonnetje te zien. Bij de Tesco mijn lunch gekocht (wraps en een doosje blauwe bessen) die ik heb gedeeld met de duiven en kraaien die er rondliepen. Na de lunch op zoek gegaan naar de Mayer’s Chapel – die niet helemaal juist op de plattegrond stond ingetekend. Helaas was die gesloten – het gebouw aan de buitenkant zag er wel mooi uit. Vandaar uit weer richting hostel gelopen, moest vandaag opnieuw inchecken omdat ik van kamer moest verhuizen. Na het inchecken mijn tas 1 verdieping hoger gebracht dan waar ik de afgelopen nachten heb geslapen i.p.v. kamer 311 is het nu kamer 411 geworden met ook weer een beneden bed. Daarna alles wat ik vandaag aan had weer gewassen zodat het de komende dagen weer schoon is. Na de was wat langs de Docks gelopen door stukken waar ik nog niet was geweest – Millennium Walk en bij Mud Docks geweest. Dat laatste blijkt een fietsenwinkel annex café/ restaurant te zijn. Voor hun die hier ooit met fietsen pech zijn – ze zitten vlak achter het hostel (3 min. lopen). Toen door naar de V-Shed gelopen (een Witherspoon pub) die aan de andere kant van het water schuin tegenover het hostel zit. Vandaag een lamb shank besteld met een half pint Oxbow – dark fruit (wat smaakt als cassis bier). Morgen weer zelf koken. De shank (gestoofd) smaakte prima, het kwam met aardappel puree, bessensaus en worteltjes. Nu voorlopig weer genoeg vlees gehad en morgen dus weer iets vegetarisch.

Voor het eten aan het blog begonnen en het laatste stukje na het eten toegevoegd. Dadelijk terug naar het hostel om te kijken of de camera batterij opgeladen is en als dat zo is de gps batterijen in de lader. Dan kan vannacht de tablet weer aan de lader en heb ik weer 100% batterij-kracht.

Als ik alles gecheckt heb, mijn thermos met thee op de kamer meenemen naar de lounge om nog even te zitten en te lezen. Dan op tijd naar bed – gisteren was laat voor mijn doen – wil morgen proberen rond 8.30 uit het hostel weg te fietsen. Volgens de hoogte kaart is het redelijk vlak en het weer is net zo iets als vandaag: wind vanuit het zuidwesten, regen afgewisseld met droge perioden en heel misschien een beetje zon. Gevoelstemperatuur zou rond 14° zijn. Ben benieuwd want heb vandaag toch een tijdje in mijn T-shirt rondgelopen. Ondanks de hele slechte voorspellingen was het vandaag eigenlijk helemaal geen slechte dag. En als dat morgen ook zo is, dan doe ik het ervoor.

Plaats een reactie