Donderdag 3-8-2023/ Vrijdag 4-8-2023

Het is nu vrijdag dat ik dit typ dus gisteren net voor zessen opgestaan terwijl het zachtjes regende. Daar baalde ik flink van want tot ca. 5 uur was het droog geweest. Maar goed opgestaan, tandengepoetst, beetje gewassen en terug naar de tent. De 1e tas in de tent ingepakt en op Herbie gehangen – gelukkig werd het toen zo goed als droog en dus de 2e op Herbie gehangen en die daar ingepakt. Toen dat was gebeurd was het gelukkige helemaal droog dus motorkleding/ helm op het zadel gelegd. De roltop op het gras gelegd en met een handdoek het doek zo goed als mogelijk droog gemaakt zodat de tent toch nog enigszins droog mee kon. Helaas bleef het grondzeil wel goed nat dus zo ingepakt dat de buitentent en grondzeil niet met elkaar in aanraking kwamen. Toen de roltop op de zijtassen gelegd en vastgesjord met banden. Tijd nu om de rijdkleding aan te doen en net toen ik daar mee bezig was begonnen de druppels alweer te vallen. Dus ook maar meteen de regenkleding aangedaan.

Net na achten reden Herbie en ik aan richting Ilfracombe. In Barnstable getankt (12L wat inhield dat ik nog ca 3L in de tank had – niet veel) en meteen weer verder gereden. Ondanks de regen toch besloten de langere route te nemen omdat het rijden in de regen niet zo erg is. Tegen 10en was ik in Ilfracombe – dus goed tijd gemaakt. Bij aankomst bleek dat ze zonder stroom zaten – gelukkig maar dat Herbie niet aan de computer hoefde. De rem gemaakt en net voor elven kon ik alwaar verder. Het regende nog steeds maar gelukkig wat minder hard en af en toe kon ik een zweempje van blauw in de lucht zien 😊. Nu maar hopen dat het blauw het van het grijs zou winnen.

Na een stukje de snelle A39 te hebben genomen naar Minehead – moest bij een pack horse bridge (hele oude smalle brug) door de rivier naar de overkant. Vind ik normaal niet zo erg maar met dit weer en de redelijk hoge stand van het water besloten om tot Minehead de A39 te nemen – was 1 van de varianten die ik had gemaakt – die weer op hetzelfde punt zou uitkomen als routedeel 2. (Achteraf misschien wel goed want dat gaf me wat tijdwinst – kwam rond 16.30 op de camping aan.) In Minehead gekeken of ik iets kon vinden o et stoppen om wat te drinken maar niets gevonden en verder waren de pubs nog dicht dus werd het pas met de lunch dat ik weer wat kon drinken. Had lunch ergens in de Quadlock Hills – mooie afgelegen pub. Daar lekker veel gedronken, grote lunch gehad (Ploughman’s) en na iets van een ruim uur weer verder gereden. Dacht hier ik kan de regenkleding wel uitlaten maar even later kon hij toch weer terug aan. Het stuk door de heuvels was erg afwisselend en nog wat paarden en koeien gezien – vrij rondliepen. Daarna kwam ik aan bij Porlock Hill – de enige A-weg met 25% stijging/ daling. Ik kwam van de goede kant aan, vind ik, omdat ik langzaam naar bovenklom en alleen de steile daling had met een paar scherpe haarspeldbochten en mooi uitzicht. Na Porlock Hill ging de tocht verder via de Cheddar Gorge – hier was het mega druk d.w.z. in de straat met de Cheddar grotten en tourist winkeltjes en het begin van de gorge. De rotsformaties hier zijn heel erg mooi – wil hier nog wel een keer naar terug dan maar voor de drukte en om een stuk te wandelen. Nu was het nog iets van 90 min rijden naar Radstock, Faulkland. Laatste stuk klaarde het weer steeds meer op en kon ik meer en meer genieten van de hier niet achter heggen verstopte uitzichten. De zon was ook steeds meer aanwezig 😊.

Na ingecheckt te zijn, de tent te hebben opgezet, te hebben gedoucht en de eerste van 3 wassen te hebben gedaan een lekkere kop koffie in de Inn gedronken.  Toen was het tijd voor bed.

Vrijdag Aug

Vandaag tot ca 7.30 blijven liggen – zonnetje scheen dus bedacht laat ik maar lekker vroeg de was doen is het zeker droog vandaag. Tegen de tijd dat de was gedaan was, was de lucht toch weer een beetje grijs maar goed het waaide dus mijn sweater en long Johns zouden in ieder geval drogen. Fijn weer zweetvrije onderkleding 😊. Daarna koffie gedronken in het “café” op de camping en lekker beschut tegen de wind gezeten. Daarna teruggegaan naar de tent en mijn Gopro camera anders bevestigd op de helm – bevestiging die ik gebruikte vertrouwde ik niet meer 100% en dus de reserve bevestiging in gebruik genomen – moest hiervoor wel nog wat dingen aan de mount afstellen zodat het beeld recht staat. Dat is nu denk ik gelukt – maar goed gaan we wel zien in de footage van morgen. Toen de lunch genuttigd – 2 hele flinke koppen thee, paar Welsh cakes en stukjes Cheddar Cheese.

Omdat ik morgenvroeg geen natte handdoek wil hebben (althans als de regen met gunstig gezind is en niet voor 8.30 gaat vallen) vroeg gedoucht zodat de handdoek en meteen uitgespoelde boxer kunnen drogen. Zo heb ik morgen alles weer schoon.

Nu dit nog even afmaken, dan de laptop aan de lader en als die is opgeladen dan kan ik alvast de kabel in de roltop doen zodat dat vast droog in de tas zit. Scheelt morgenvroeg weer tijd. Kookspullen ga ik ook alvast opruimen maar kan ik nog niet in een tas doen omdat de slaapzak ook in die tas zit. De kledingtas ga ik wel helemaal inpakken en alvast op Herbie hangen onder de hoes. Thee maken zal er morgen vanwege het weer wel bij inschieten dus hopelijk is het café rond 8.30 open zodat ik met wat warms in de buik kan vertrekken. In km’s is het morgen niet zo ver 158km dus heb ik wat ruimte om later te vertrekken. Eten doe ik vanavond op de camping – dus de stove & pannen heb ik niet meer nodig.

Dadelijk nog een stukje lopen – weet nu waar het wandelpad begint. Was kan dadelijk ook de tent in want die is alweer zo goed als droog. Kan ik de waslijn ook opruimen.

Dat is het voor vandaag want vermoed dat er weinig nieuws meer zal gebeuren.

Aanvulling: toch nog wel e.e.a. gebeurd: toen ik ging wandelen 3 dames met 3 honden achterop gelopen en samen verder gelopen. Samen is leuker dan alleen nietwaar maar ook omdat zij beter wisten waar het public footpath naar toe zou gaan. Leidde naar het dorpje zo’n 3 km verderop. Daar zijn we met zijn allen naar toe gelopen onderweg lekker kletsend. I het dorp aangekomen bij de pub wat gedronken en daarna weer gezamenlijk terug gelopen.

Was een gezellige, leuke, verrassende afsluiting van de dag.

daarna heb ik ’s avonds op de camping curry gegeten en mijn spullen ingepakt en klaargelegd voor de dag erna.

Van vroeg slapen kwam helaas niet zoveel terecht doordat e.e.a. band was die line music speelde en er veel mensen in de schuur waren wat natuurlijk voor de nodige herrie zorgde.

De rest morgen….

Plaats een reactie