Dinsdag 25-7-2023 Bickington_Half-way Inn (rondje Dartmoor National Park)/ Woensdag 26-7 Bickington rustdag

Eigenlijk best een goede nachtrust gehad ondanks dat het buiten koud was en tot ca 8.00 uur blijven liggen. Toen ik opstond scheen het zonnetje en was de lucht blauw 😊. Na me gewassen te hebben, mijn kookspullen naar de plaats tegenover me gedragen want daar scheen de zon al wel en bij mij was alles nog in de schaduw. Heerlijk in de zon thee gedronken, toe me langzaamaan klaar gemaakt om Rondje Dartmoor National park te gaan rijden. Net toen ik mijn motorpak aan wilde gaan doen kwam 1 van de campinggasten een praatje maken. Wilde gewoon Herbie van dichterbij zien πŸ˜‰. Maar goed dat zorgde ervoor dat ik ergens tussen 11.15- 11.30 van de camping afreed. Nu was dat niet zo erg aangezien de tocht niet mega lang was en ik hem ook nog in kon korten.

De 1e stop was de benzine pomp net buiten Bickington maar helaas dat mocht niet zo zijn – hadden geen stroom en mocht dus doorrijden naar een plaatsje iets van 5/6 km verderop. Naast drinken voor Herbie ook maar eten en drinken voor mezelf ingeslagen. Toen dezelfde weg terug gereden en bij de 1e benzine station Dartmoor National park ingereden. Daar zou ik de gehele rest van de rit blijven – nu ja af en toe een stukje eruit maar dan meteen weer via ene andere weg erin. Heb veel gezien: Schotse Hooglanders, verschillende soorten schapen en veel paarden. Dat naast veel heuvel op en af te hebben gereden mooie vergezichten gezien. De wegen varieerden van 2-baansweg tot karrenspoor. En als je dan een tegenligger hebt dan mag 1 van de 2 achteruit. Gelukkig was ik dat steeds niet 😊.

Onderweg op een parkeerstop waar ik wat moest drinken en een ijsje wilde kopen (laatste is er bij in geschoten – kwam een Himmi rijder tegen en een Engelse meneer (motorrijder zonder motor) en heb daar best wel lang mee gesproken. Daarna weer verder gereden tot ik bij een andere P wederom een ijscoboer zag staan en heb daar uiteindelijk mijn ijsje gegeten – terwijl ik uitzicht had op een grote rots (naam even kwijt).

Verder eigenlijk niet zoveel gestopt: 1 keer voor koffie en een keer bij het Info Centrum voor de toilet.

Uiteindelijk was het tegen vijven toen ik bij de rotonde aankwam waar ik moest kiezen voor ne extra loop (routemakers gaven ca 1 uur aan maar mezelf kennende zouden dat er best 11/2 kunnen worden) en hier gekozen voor de richting camping waar ik net na 17.30 uur aankwam. Toch weer lang genoeg op Herbie rondgereden, dacht ik zo.

Toen lekker gedoucht, klein wasje gedaan (waarvan ik hoop dat die droogt over vannacht en morgen), eten gemaakt, GoPro footage op de laptop gezet, verschillende dingen aan de oplader gehangen en nu dit typen.

Het is hier nu 20.30 uur en het begint behoorlijk fris te worden buiten dus ga dit nu afsluiten, hoes over Herbie doen, wat dingen opruimen, tandenpoetsen en de tent inrollen om in de slaapzak nog wat te lezen. Onderwijl genietende van de op de achtergrond blatende schapen en het kabelende beekje wat achter de tent loopt.

Woensdag 26-7 Bickington rustdag

Vandaag is een echte rustdag geworden. Rond 8ten opgestaan en het zonentje scheen een beetje. Waslijn gespannen en de was van gisteren opgehangen (ondergoed) en wat andere kleding laten luchten.

Het feit dat de zon scheen gaf me hoop voor de rest van de dag maar helaas…. Rond elven begon het te regenen en is daar de gehele verdere dag niet meer mee gestopt. Dus de was 9die gelukkig droog was) afgehaald, waslijn opgeruimd en in de tent gaan zitten/ liggen lezen tot iets van 13.30 uur. Toen naar de Inn gegaan om wat te eten (Ploughman’s lunch) en pas na 7 uur weer naar de tent gegaan want het was daar beter toeven dan steeds te liggen in de tent. Avondeten heb ik niet op – zat nog vol van de lunch en het was nu ook weer niet dat ik mega veel calorieΓ«n had verbrand. In de tent dingen opgeruimd, laatste dingen opgeladen (had dat gedurende de dag ook al gedaan). En na nog wat te hebben gelezen. Had ik nog niet genoeg gedaan πŸ˜‰, tanden gepoetst, wekker gezet en de oogjes dicht laten vallen.

Plaats een reactie