Maandag 7-8-2023 Rondje Steep

Vanochtend om 7.00 uur opgestaan, nadat de wekker was afgegaan. Erg goed geslapen ondanks dat ik gisteren niet veel bijzonders had gedaan. Na me te hebben gewassen ed.., thermoskan met te hebben gezet naar de ontbijtruimte gelopen. Thee gemaakt en wederom toast met jam en marmelade op. Voor onderweg een chocolade croissant, banaan en appel meegenomen. Zou ik het onderweg niet opeten dan kan het onderdeel van het avondeten worden.

Rond 8.45 reden Herbie en ik aan. De eerste ca 10/ 15 km gingen voorspoedig maar toen kwam er een stuk weg dat afgesloten was en we moesten omrijden waarbij de diversion erg, erg slecht was aangegeven wat ervoor zorgde dat ik op goed geluk en m.b.v. de gps ben gaan rijden. Hulp van ene bewoner ingeroepen die toevallig op straat was maar dat schoot ook niet mega op want ik kwam weer terug bij af. Toen via een andere weg geprobeerd, was wel een stuk hen en weer want het was dual-carriage way, en dat lukte. Maar goed dat geintje heeft me denk ik 20/25km extra gekost en ca 45 min aan extra tijd ☹. Werd ik dus niet vrolijk van en het duurde dan ook even voordat ik de frustratie hierover kwijt was. Maar goed in Midhurst kwamen we weer op de juiste route.

De route van vandaag ging veel langs en door steden/ dorpjes en het groen waar ik doorheen kwam was vooral bos. Pas de laatste ca 40 km werd het landschap wat opener en kwamen er wat meer vergezichten. Voor mij zorgde dat ervoor dat ik de route niet geweldig vond – zal hem niet nog ene keertje rijden terwijl ik de routes door Dartmoor en New Forest juist erg mooi en afwisselend vond. Hier zal ik beslist nogmaals rijden. Wat wel erg fijn was, was dat de zon heerlijk scheen.

Echt mega bijzondere dingen ben ik onderweg niet tegen gekomen. Heb in de Old Inn een lekkere lunch gegeten – deed me herinneren aan de wild burger die vorig jaar in Duitsland op had. Hij was niet zo goed maar kwam er heel dichtbij in de buurt. Had rondom de lunch ca 100km op de teller staan. In de Inn was het lekker rustig en hing een fijne sfeer en ben hier dus ook best lang blijven zitten – iets van 45 min. Kon zo ook weer even lekker bijtanken. Daarna doorgereden en onderweg, rond de 170km vermoed ik, wederom bij een pub gestopt want ik kreeg een beetje een inzinking en hier een lekker groot glas cola op. Gingen de ogen weer wat wakkerder staan en kreeg ik weer wat energie.

Net voor Petersfiel;d besloten om Petersfield in te rijden naar de pomp waar ik zaterdag ook had gestankt. Want de pomp die ik nu had ingepland daar miste ik de afslag voor en omdraaien om in de lange rij voor de stoplichten daarnaar toe te staan was niet handig. Pomp redelijks nel en makkelijk gevonden. Dus Herbie wat laten drinken – kan hij er weer tegen. Voor mezelf bij de Subway (zat in de pomp winkel) een 6” sub gekocht als avondeten – heb hiervan gebruik gemaakt van de meal-deal. Dus toetje was een chocolate chip cookie en in de koeltas op Herbie zit nog een flesje drinken voor morgen ofzo.

Het terugkomen op de weg naar Trooper Inn stond wel weer bol van de uitdagingen want ik kwam dezelfde diversion tegen als vanochtend. Herbie toen aan de kant gezet en een rechtstreekse route door de GPS laten berekenen en die ging gelukkig goed.

Uiteindelijk was ik rond 19.30 weer bij de Inn – toen eerst gegeten en de nodige thee gedronken om bij te tanken van de lange rit. De roltop weer ingepakt net als de kook-zijtas en beide alvast op Herbie geladen, toen de hoes erover en Herbie was toen klaar om te gaan “slapen” zodat hij morgen weer uitgerust is.

Houdt in dat ik alleen nog de kleding-zijtas moet inpakken maar er liggen nog een paar batterijen op te laden en ook de laptop ligt nog aan de elektriciteit dus dat mag nog even wachten.

Het is nu 21.00 uur en ik ben best goed moe dus zo dadelijk de tandenpoetsen en dan een goede nachtrust zodat ik weer voldoende energie voor morgen heb. De rit is morgen een stukje minder lang – rond de 160km. Dus ik hoef niet echt te haasten maar wil wel uiterlijk 9.30 uur aan het rijden zijn.

Ga dit nog even posten en dan …. Welterusten…..

Plaats een reactie