Vrijdag 3 augustus – small farm outside Pepperwood – Burlington CG

Vanochtend wakker geworden door loeiende koeien en een blaffende Shelby die net na zessen op het weiland mocht waar wij stonden. Om 6.30 de tent uitgekropen, met een blauwe lucht, en daar wachtte me een blije, vol met energie, vragend om een knuffel Shelby op. Was weer even alsof ik thuis door onze Do en Hertha ’s ochtends werd wakker gemaakt. De dag dus begonnen met een uitgebreide honden knuffel en een balgooi spelletje – leuke was ze gooide de bal als ze hem had gehaald/ gevangen en dichtbij genoeg was naar je toe. Na een minuut of 15 wilde ik naar de waterkraan voor het huis lopen om mijn gezicht te wassen maar de mevrouw, 67 jaar, kwam naar buiten en vertelde me dat we de badkamer mochten gebruiken. Top! Dus me daar gewassen. Toen ik alvast wat tassen aan het inpakken was vroeg ze of ik/ we zin hadden in een kop koffie – nu ben ik geen koffiedrinker zo vroeg maar deze gastvrijheid sloeg ik natuurlijk niet af – dus gedrieen koffie gedronken en een lange tijd over van alles gepraat. Denk dat de mevrouw het fijn vond om luisterende oren te hebben en ik heb weer het nodige geleerd. Om 9.00 uur moesten we echt gaan opbreken en de mevrouw moest weg om voorbereidingen voor een bruiloft van morgen te maken. Ze liet ons weten dat de achtetdeur open was en we dus gewoon het toilet konden gebruiken. Toen de mevrouw weg was heb ik een briefje geschreven waarin we haar bedankten voor de gastvrijheid en omdat uit het gesprek bleek dat ze het verre van breed had hebben we er $20 bijgedaan zodat ze wat speciaals voor zichzelf kon kopen – soort van vroege X- mas. Rond 10.00 uur zaten we op de fiets voor de 15 mile naar Burlington CG – deze hebben we op het gemakje afgelegd. In Redwood naar de Eternal tree + treehouse geweest en in een cafe warme choco gedronken. Er is hier trouwens geen supermarkt zoals in het Pacific Coast boek staat – is al 10 jaar dicht. Na de choco en ijs voor Katja de tocht hervat en lunch gehouden in een Park met picknic banken wat op Eel River uitzicht heeft. Daarna was het nog een paar mile en om 14.00 uur reed ik de CG op. Katja was wat later aangezien die nogal door de bomen afgeleid werd en dus regelmatig stopte, terwijl ik er in een rustig maar constant tempo doorheen reed. Na het inchecken de tent opgezet – Katja heeft toen een langere hike gedaan en ik heb heerlijk gedoucht, de kleren gewassen zodat de pollen van Shelby uit mijn kleren waren en de was te drogen gehangen (morgenvroeg is alles lekker droog aangezien we hier geen vochtige lucht hebben). Toen ik dat had gedaan naar het visitor centre gelopen wat aan het park grenst – daar door en langs de displays gelopen – mooi opgezet – en daarna een korte hike gedaan. Dat bracht me rond 16.30 weer op de CG.

Op de CG waren Maartje en Jasper (waren hier gisteren aangekomen en hadden een dag geluierd) en ook Stephan was er – net als wij vandaag, net na ons, aangekomen. En toen ik de site opliep waren er nog 3 fietsers die bleek later ook van het Wereldfietserforum waren (Eelke en Koen) – zij zijn niet gebleven maar we hebben wel even gekletst. Ze wilden nog iets van 30 a 40 km verder fietsen.

Vanavond heeft Stephan vuur gemaakt en hebben we allemaal bij het vuur gezeten en gekletst – tot ca 20.00 uur toen het bedtijd werd. Morgen weer vroeg op, rond zessen, wil proberen om 8.00 uur op de fiets te zitten aangezien het een dag wordt met bijna 3700ft aan klimmen. Morgenavond zien we elkaar allemaal weer aangezien iefereen in Standish-Hickey eindigd. Of ik morgen met Katja fiets weet ik niet aangezien die altijd graag wat langer blijft liggen en dat later vertrekken wil ik morgen niet. Wordt als het goed is weer heerlijk warm en dan is het fijn om vroeger weg te zijn. Scheelt ook de nodige auto’s op de weg.

Plaats een reactie